Odwiedź też:
RSS
Telewidzowie uwielbiają reklamy
km
2011-02-11 08:23:44

Dwóm grupom badawczym pokazali 3 rodzaje programów: odcinki serialu komediowego Taxi, dokumentalne filmy przyrodnicze i produkcje z Bollywood. Pierwsza z grup oglądała je bez reklam, druga – przerywane reklamami. Wyniki zaskoczyły, bo są sprzeczne z wyraźnymi trendami zachodzącymi w branży mediów: urządzenia DVR, które umożliwiają przewijanie reklam, cieszą się ogromną popularnością; sieci telewizyjne zwiększają sprzedaż dzięki „ograniczonej liczbie przerw reklamowych”; ludzie płacą takim kanałom jak HBO za możliwość oglądania telewizji bez reklam.

Druga grupa była bardziej zadowolona z wyświetlanych audycji i skłonna zapłacić więcej za zestawy płyt DVD z produkcjami tych samych reżyserów. Z badań Nelsona, Meyvisa i Galaka wynika ponadto, że na popularność programów nie miała wpływu jakość samych reklam. Zdaniem prof. Nelsona to jest właśnie klucz do wytłumaczenia niespodziewanych wyników: „Nie chodzi o same reklamy. Naszym zdaniem istotne jest tu zjawisko adaptacji”.

Autorzy badania podkreślają, że wbrew pozorom na podobnych założeniach opierają się płatne telewizje, choć nie zawierają one reklam. Płatne telewizje zamiast wprowadzania reklam, konstruują swoje programy w taki sposób, by poradzić sobie ze zjawiskiem adaptacji.

Badanie Nelsona, Meyvisa i Galaka zostało opublikowane również w darmowym raporcie specjalnym Harvard Business Review Polska pt. „Dlaczego wolimy telewizję z reklamami?”

Raport można pobrać pod adresem: http://raporty.hbrp.pl/af52c8

 
Warszawa
 

Copyright Reporter.pl 1996-2013